T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / DERİNCE - Çınarlı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Elektrik Elektronik Teknolojileri Alanı

ELEKTRİK – ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI

ELEKTRİK – ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI hakkında genel

*  Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı, altında yer alan dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

*  Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı bugün diğer tüm alanları geliştiren, temel ve üretken bir sanayiye dönüşmüş durumdadır.

*  Alan, bugün kendi tasarım ve teknolojilerini geliştirecek güce ulaşmıştır. Elektrik Elektronik alanı birçok alanı etkilerken ekonomiye kendi üretimi, ihracatı ve istihdamıyla yaptığı birinci derece katkının yanında, diğer sektörlere olan etkileriyle ikinci derece katkılarda da bulunmaktadır.

*  Bu alandaki teknoloji değişimleri ve kalite artışlarının, sektör ürünlerini girdi olarak kullanan birçok alanda kalitenin artmasına olumlu etkide bulunacağı
anlamına gelmektedir.

ALANIN ALTINDA YER ALAN DALLAR

Ø Bobinaj,
Ø Büro Makineleri Teknik Servisi,
Ø Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü,
Ø Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi,
Ø Elektromekanik Taşıyıcılar Bakım Onarım,
Ø Endüstriyel Bakım Onarım,
Ø Görüntü ve Ses Sistemleri,
Ø Güvenlik Sistemleri,
Ø Haberleşme Sistemleri,
Ø Yüksek Gerilim Sistemleri

2016 – 2017 Eğitim Öğretim yılı için okulumuzda; EML okul türünde Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi, AMP ve ATP okul türlerinde ise Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü dallarında eğitim öğretime devam edilmektedir. Gelecek yıl ATP okul türü için Endüstriyel Bakım Onarım dalı açılması planlanmaktadır.

ELEKTRİK – ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI ALT DALLARI TANITIMI

1. BOBİNAJ
Tanımı: Bobinajcının sahip olması gereken elektrik motorlarının bakımı, onarımı ve transformatörlerin imalatını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Çeşitli, elektrik motorlarının bakım onarımını yapma ve transformatörlerin imalatını yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek.

2. BÜRO MAKİNELERİ TEKNİK SERVİSİ
Tanımı: Büro
makineleri teknik servisi elemanının sahip olması gereken, fotokopi, priport, faks makineleri, nokta vuruşlu yazıcı, yazarkasa, yazıcı, para sayma vb. cihazlar kullanma, elektrik-elektronik, mekanik arızalarını tespit etme ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Büro makinelerinin kullanımını, bakımını ve her türlü arızasını bulup hatasız onarabilme yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek.

3. ELEKTRİK TESİSATLARI VE PANO MONTÖRLÜĞÜ
Tanımı:
Elektrik tesisatları ve pano monitörlüğü meslek elemanının sahip olması gereken, bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve bakım onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe; bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve bakım onarımını yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanları yetiştirmek.


4. ELEKTRİKLİ EV ALETLERİ TEKNİK SERVİSİ
Tanımı:
Elektrikli ev aletleri teknik servis elemanının sahip olması gereken, ev ve iş yerlerinde; soğutma, ısıtma, pişirme, temizlik, kişisel bakım cihazlarının bakım, onarım ve montajını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Soğutma, ısıtma, pişirme, temizlik, kişisel bakım cihazlarının bakım, onarım ve montajına yapma yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetiştirmek.

5. ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR BAKIM ONARIM
Tanımı:
Elektromekanik taşıyıcılar bakım ve onarım elemanının sahip olması gereken, canlı, cansız materyali kapalı ya da açık alanda düşey, yatay veya eğimli olarak taşıyabilen asansör, yürüyen merdiven, yürüyen yol ve vincin emniyetli ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlama yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe her tür canlı, cansız materyali kapalı ya da açık alanda düşey, yatay veya eğimli olarak taşıyabilen asansör, yürüyen merdiven, yürüyen yol ve vincin emniyetli ve işlemesini sağlayacak, bakım ve onarımını yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanları yetiştirmek.


6. ENDÜSTRİYEL BAKIM ONARIM
Tanımı:
Endüstriyel bakım ve onarım elemanının sahip olması gereken, fabrika, atölye vb. işletmelerdeki sistemlerin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Fabrika, atölye vb. işletmelerdeki elektrik elektronik sistemlerin bakım ve onarımına ilişkin işlemleri, yapma yeterliklerine sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek.

7. GÖRÜNTÜ VE SES SİSTEMLERİ
Tanımı:
Görüntü ve ses sistemleri servis elemanın sahip olması gereken, ışıklandırma sistemlerinin kurulum, bakım ve onarım işlemlerini yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Görüntü ve ses sistemleri ile ışıklandırma sistemlerinin kurulum, bakım ve onarım işlemleri için gerekli mesleki yeterliklere sahip teknik elemanları yetiştirmek.


8. GÜVENLİK SİSTEMLERİ
Tanımı:
Güvenlik sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, yangın algılama, CCTV (kapalı devre güvenlik sistemleri), soygun alarm, geçiş kontrol sistemleri ile ilgili tüm işlemleri yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Binalara ait yangın algılama, CCTV (kapalı devre güvenlik sistemleri), soygun ihbar, geçiş kontrol sistemleri tesisi, kurulum, bakım ve onarımına ilişkin işlemleri yapma yeterliklerine sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek.

9. HABERLEŞME SİSTEMLERİ
Tanımı:
Haberleşme sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, mobil iletişim cihazları, telli haberleşme sistemleri, uydu ve yerel anten sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Elektrik-elektronik sektörünün haberleşme sistemleri dalında ihtiyaç duyulan yeterliklere sahip kalifiye teknik elemanlar yetiştirmek.


10. OTOMASYON SİSTEMLERİ
Tanımı:
Otomasyon sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, otomatik kumanda, hidrolik- pnomatik, PLC , servo motor, robot kolları, mikro denetleyici ve scada sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe, otomasyon sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliklerine sahip nitelikli teknik elemanlar yetiştirmek.


11. YÜKSEK GERİLİM SİSTEMLERİ
Tanımı:
Yüksek gerilim sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, yüksek gerilim tesislerinin, iletim, dağıtım ve koruma sistemlerinin kurulumu ve bakım onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe yüksek gerilim sistemlerinin güvenli ve emniyetli bir biçimde kurulum, bakım ve onarımını yapabilecek yeterliklere sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek.

İSTİHDAM ALANLARI

Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;

  1. Elektrik makineleri bobin sarım atölyelerinde,

  2. Büro makineleri teknik servislerinde,

  3. Elektrik tesisatçılarında,

  4. Elektrik pano kurulum atölyelerinde,

  5. Asansör ve yürüyen merdiven teknik servislerinde,

  6. Elektrikli ev aletleri teknik servislerinde,

  7. Güvenlik sistemleri teknik servislerinde,

  8. Haberleşme ve iletişim cihazları teknik servislerinde,

  9. Televizyon ve radyo tamir atölyelerinde,

  10. Seslendirme ve ışık sistemleri teknik servisinde,

  11. Endüstriyel fabrika ve atölyelerde,

  12. Yüksek gerilim proje taahhüt firmalarında,

  13. Elektrik tesisatı proje taahhüt firmalarında vb. yerlerde çalışabilirler.

  Elektrik-Elektronik bölümü mezunları kamu ve özel sektörlerde elektronik teknisyeni – teknikeri olarak çalışma sansına sahiptirler. Ayrıca TSK ve Emniyet teşkilatlarında ilgili unvan ile görev yapabilirler.

  Okuldan mezun olduktan sonra diplomanın yanı sıra kendilerine verilen "İşyeri Açma Belgesi" ni alarak kendine ait işletme açma yetkisine sahip olabilirler.

  Özellikle günümüz bilgi ve Elektronik çağı, Elektrik-Elektronik mezunlarına yeni iş alanlarını sunmaktadır.

  Gelir düzeyleri ise ilgili kurum ve kuruluşların kendi ücret politikasına göre değişmektedir. Fakat teknik unvan ile çalışmanın bir avantaj olduğu da gerçektir

MYO'LARA SINAVSIZ GEÇİŞ

  Elektrik-elektronik alanında öğrenim gören öğrencilerin mezun olduklarında sınavsız yerleştirilebilecekleri meslek yüksek okulu programları aşağıda belirtilmiştir. (2016)

  Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi

  Biyomedikal Cihaz Teknolojisi

  Elektrik

  Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı

  Elektrikli Cihaz Teknolojisi

  Elektromekanik Taşıyıcılar

  Elektronik Haberleşme Teknolojisi

  Elektronik Teknolojisi

  Enerji Tesisleri İşletmeciliği

  Grafik Tasarımı

  İş Sağlığı ve Güvenliği

  İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği

  Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi

  Mekatronik

  Mobil Teknolojileri

  Nükleer Teknoloji ve Radyasyon Güvenliği

  Otomotiv Teknolojisi

  Radyo ve Televizyon Teknolojisi

  Raylı Sistemler Elektrik ve Elektronik Teknolojisi

  Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi

  Uçak Teknolojisi

Bu programlarda meslek yüksek okuluna devam eden öğrenciler, öğrenim süreleri sonunda girecekleri dikey geçiş sınavı ile belirlenen kontenjandan faydalanarak lisans programlarına geçiş yapabilirler.

MTOK NEDİR?

  Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının kısaltılmasıdır.

  Üniversite kılavuzunda bir bölümün yanında eğer M.T.O.K. yazıyorsa; bu, o bölüme yalnızca ilgili mesleki ve teknik liselerden mezun olan öğrencilerin yerleşebileceği anlamına gelir.

  M.T.O.K. uygulamasından önce LYS puan türüyle öğrenci alan özellikle mühendislik gibi bölümlerde meslek ve teknik lise öğrencilerinin girmesi bir hayli zordu. Meslek lisesi ve teknik liselerde okuyan öğrencilerin 9. sınıftan sonra daha çok meslek dersi alması bunun yanında LYS sınavının içeriğini oluşturan ders ve konuların büyük çoğunluğunu görmemesi, bu öğrencileri yarışta geride bırakıyordu.

  M.T.O.K. uygulamasıyla getirilen yenilik bu okullara sadece ilgili mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun öğrencilerin yerleşebilmesidir.

  Bu sayede teknoloji fakülteleri kurularak başta mühendislik bölümleri olmak üzere meslek ve teknik lise mezunu öğrencilere daha bir çok bölümün önü açılmıştır.

  Bu M.T.O.K. bölümlerini tercih edecek mesleki ve teknik eğitim almış öğrencilerin OBP (ortaöğretim başarı puanları) 0,12 ile çarpılır ve bunun dışında ek puan ya da ayrıcalık tanınmaz.

  Bu fakültelere yerleşen öğrenciler eksik oldukları matematik ve fen dersleri için bir yıl intibak eğitimi alacaklardır.

MTOK PROGRAMLARI

  Elektrik – Elektronik Teknolojileri Alanı mezun öğrencilerin tercih edebileceği Teknoloji Fakülteleri mühendislik (MTOK) alanları:

  Bilgisayar Mühendisliği (MTOK)

  Elektrik – Elektronik Mühendisliği (MTOK)

  Mekatronik Mühendisliği (MTOK)

Bu alanların dışında, gerekli puanı alabilen öğrencilerimiz, arzu ettikleri farklı türdeki Lisans programlarını da tercih edebilmektedir.

 

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.09.2016 - Güncelleme: 29.01.2024 23:22 - Görüntülenme: 10113
  Beğen | 4  kişi beğendi